15-06-2014. Na Targi Rolne do Starego Pola.

Niedziela, 15 czerwca 2014 · dodano: 16.06.2014 | Komentarze 3

Tego dnia pojechaliśmy w grupie 8-osobowej rowerzystów Tczewskich tzn. Asi(Nefre), Wieśka, Marka(sikorski33), Mirka(mklos), Grześka, Rafała, Jurka(w Malborku nam się zagubił) i Ja do miejscowości Stare Pole pod Malborkiem, celem obejrzenia Targów Rolnych wystawców maszyn i narzędzi do rolnictwa. Na miejscu można też było kupić i zobaczyć rękodzieła ludowe.

Wycieczka się udała. Pogoda słoneczna, humory dopisywały:-).

Tutaj mapka trasy wycieczki:

Tutaj parę fotek z niedzielnej wycieczki:

Dom Podcieniowy w Kleciu - Uznany do najbardziej monumentalnych i malowniczych domów podcieniowych na całych Żuławach. Zbudowany został ok. pol. XVIII w. przez cieślę Dawida Zimmermanna. Budynek dwukondygnacyjny, kryty dachem dwuspadowym, od strony Płd.-Zach. ryglowy podcień wsparty na 9 słupach. Po stronie północnej znajduje się dobudówka z XIX w. Bogato ukształtowana dekoracja ryglowa szczytu podcienia. Do zachowanych elementów zaliczyć można: częściowo dębowe podłogi, schody konstrukcji policzkowej, częściową stolarkę okienną wraz z dwuskrzydłowymi okiennicami, częściową stolarkę drzwiową, w tym drzwi wejściowe, dwuskrzydłowe, z bogatą dekoracją snycerską.

15-06-2014. Na trasie do Starego Pola. Dom Podcieniowy w Kleciu, zbudowany został ok.poł. XVIII w. przez cieślę Dawida Zimmermanna © daroexp

Pomnik krowy rekordzistki - Krowa, której poświęcono niniejszy pomnik dawała 8400 litrów mleka rocznie, o średniej zawartości tłuszczu 4,18 %. Figura stanęła w 1978 roku na terenie WOPR z inicjatywy ówczesnego dyrektora dr inż. Arkadiusza Rybaka i stała się symbolem tej placówki. Krowę wykonano z żywicy polistyrenowej, a jej twórcą był Jan Kamiński, absolwent Wydziału Rzeźby WSSP w Gdańsku.

15-06-2014. Pomnik krowy rekordzistki w Starym Polu, podczas pobytu na targach rolnych z grupą tczewskich rowerzystów © daroexp

15-06-2014. Muzyczne występy zespołów, podczas trwania Targów Rolnych w Starym Polu © daroexp

15-06-2014. Wystawa rękodzieł artystycznych na trawniku, podczas Targów Rolniczych 2014 w Starym Polu pod Malborkiem © daroexp

15-06-2014. Tczewscy rowerzyści w Malborku, podczas krótkiego postoju, w drodze powrotnej do domu © daroexp

Dziękuję wszystkim uczestnikom niedzielnej wycieczki rowerowej za wspólnie spędzony czas i pogawędki:-)