Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi daro z miasteczka Tczew. Mam przejechane 17692.90 kilometrów w tym 5780.48 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 16.98 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy daro.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w kategorii

Wyprawa rowerowa

Dystans całkowity:82.21 km (w terenie 2.00 km; 2.43%)
Czas w ruchu:04:59
Średnia prędkość:16.40 km/h
Maksymalna prędkość:40.20 km/h
Liczba aktywności:2
Średnio na aktywność:41.10 km i 4h 59m
Więcej statystyk

Plan wyprawy do krajów skandynawskich, na lato 2014.

Wtorek, 4 lutego 2014 · dodano: 04.02.2014 | Komentarze 7

W sezonie letnim 2014 roku, na przełomie Czerwca i Lipca planuję wypad rowerowy do Skandynawii. Głównym celem będzie miasto Trondheim-główny fiord promowy w Norwegii. Trasa będzie podzielona na etapy, odcinek Polski i odcinki przebiegające przez Szwecję i Norwegię.


W 2009 roku, miałem już okazję zrobić podobną trasę do mojej przyszłej wyprawy rowerowej w 2014 roku. Tym bardziej, będę czuć się pewniej, gdy zobaczę znajome widoczki - fiordy Szwedzkie i Norweskie.

Piękne krajobrazy, zapierające dech w piersiach, czyste jeziora i strumienie.

Widok z jednego ze szczytów, na lasy i jeziora w Norwegii. Zdjęcie zrobione w 2009 roku, podczas wyprawy rowerowej po Norwegii
Widok z jednego ze szczytów, na lasy i jeziora w Norwegii. Zdjęcie zrobione w 2009 roku, podczas wyprawy rowerowej po Norwegii © daroexp

Pozostało jeszcze parę miesięcy do startu.


Teraz już mogę pokazać przebiegi poszczególnych tras w Polsce, Szwecji i w Norwegi.


Pierwszy etap trasy planowanej wyprawy do Skandynawii (odcinek Polski).

Najpierw dojazd z Tczewa do Nowego Portu, na prom Polferries Scandynavia:




Następny etap to dopłynięcie promem do Szwedzkiego Portu w Nynashamn.

Zdjęcie z pobytu na pokładzie promu Polferries-Scandinavia, w drodze do Szwedzkiego portu Nynashamn. Wyprawa rowerowa z 2009 roku przez Szwecję i Norwegię
Zdjęcie z pobytu na pokładzie promu Polferries-Scandinavia, w drodze do Szwedzkiego portu Nynashamn. Wyprawa rowerowa z 2009 roku przez Szwecję i Norwegię © daroexp

Od Nynashamn do Sztokholmu przejazd Szybką Koleją Szwedzką, dalej dojeżdżam do stacji SKM - Jarvastaden.

Zdjęcie z wyprawy rowerowej po Szwecji i Norwegi w 2009 roku. Stacja szybkiej kolei miejskiej w mieście portowym Nynashamn w Szwecji
Zdjęcie z wyprawy rowerowej po Szwecji i Norwegi w 2009 roku. Stacja szybkiej kolei miejskiej w mieście portowym Nynashamn w Szwecji © daroexp

Od tego momentu zaczyna się rowerowy odcinek przez Szwecję do Norwegi i z powrotem:


Odnośnie pogody, no cóż, różnie to bywa, może być upał do 40st.C na słońcu, ale także tydzień ulewnych deszczów.


Noclegi - namiot nad jeziorami, w lasach i na łąkach, w Szwecji nie ma z tym problemu, ostatecznie camping na polach namiotowych i Lager-placach. W Norwegii, campingi namiotowe, jak się da to nad jeziorami.

Wyżywienie - kuchnia plenerowa, kuchenka izopropanowa. Mieszanki studenckie, kisiele, galaretki, makarony do zalewania gorącą wodą i mix-y bogate w węglowodany, białko i cukry, sosy do parówek.

Zapasy wody 4-5 litrów na workach transportowych.

Serwis - części zamienne, 4-5 dętek, łatki, 1-opona zapasowa 28"(różnie to bywa), linki hamulcowe i do przerzutek po 1szt, zapasowe 4szt klocki hamulcowe. Klucze do kasety i 4szt szprychy tył i przód.

Odzież i obuwie - sprawa indywidualna, dobrze mieć 2 komplety zapasowe suchej odzieży w sakwach, podczas ulewnych dni nie na dużo to pomoże, ale zawsze coś:)


Na owady i muchy końskie dobrze (w ciągu dnia nieraz atakują) warto mieć jakiś spray lub maść, bo i wieczorami przy namiocie lub na campingu potrafią nieźle "popalić".


Apteczka - leki przeciwzapalne i przeciwbiegunkowe, plastry, bandaże, woda utleniona itp.


Nawigacja i mapy - warto kupić aktualne mapy w danym kraju. Kompas w zapasie też się przyda.


Dodatkowe asortymenty - zapas naładowanych akumulatorków do latarek i do telefonu.

Ważne!  - Aktywny roaming PLAY i Orange (sms-y bez problemu dochodzą do kraju). Na promie Scandinavia(gdy się płynie przez Morze Bałtyckie), nie proponuje rozmawiać przez komórkę (połączenie satelitarne, coś ok.15zł/min).

Ważne! - Wykupione polisy podstawowa i rozszerzona NNW (ta druga potrzebna w przypadku hospitalizacji i transportu do Polski, a także od kradzieży roweru i bagażu).

Gdzieś w lasach środkowej Szwecji. Mój rowerek w pełnej okazałości z bagażami. Podczas wyprawy przez Szwecję i Norwegię z 2009 roku
Gdzieś w lasach środkowej Szwecji. Mój rowerek w pełnej okazałości z bagażami. Podczas wyprawy przez Szwecję i Norwegię z 2009 roku © daroexp

Tak wyglądają plany i przygotowania do wyprawy, resztę to kondycja, pozytywne nastawienie i chęć rozmawiania z miejscowymi ludźmi.

Dobrze by było znać troszkę języka po angielsku, parę słów po szwedzku warto by się nauczyć, np. prosząc o wodę: po norwesku: vann, podziękowanie za wodę: takk for vann,

po szwedzku: vatten, podziękowanie za wodę: tack för vattnet,

Dziękuję - po norwesku: takk, po szwedzku: tack,

Witaj - po szwedzku: Hej

Słownictwo po szwedzku nie jest aż takie trudne.



Te ostatnie rzeczy opisałem, bo może się komuś te informację przydadzą, przed wyjazdem na wyprawę po Skandynawii:))


Jeżeli któryś z bikierów lub bikierek jest zainteresowany wspólną przygodą w Skandynawii, to Zapraszam do dyskusji i kontaktu ze Mną, pozostało jeszcze kilka miesięcy, można jeszcze coś zaplanować i pomyśleć... :)))


Uwaga: Mała wstawka do powyższego zaproszenia - dobrze by było, jakby ktoś miał już jakieś doświadczenia z wypraw wielodniowych,  lubi przygody, dopisuje mu humor, byłby silnie zmotywowany i nie bał się wyzwań i trudów (to nie obiadek u mamy). Ważna też sprawa - kondycja powyżej 1500 km,


Trening przygotowawczy - obowiązkowo, w różnych warunkach - deszcz, słońce, przymrozki, silny wiatr-przedni, boczny, ostatni miesiąc treningu, to też dni z sakwami i z pełnym obciążeniem roweru, od 70km do 100km, w różnym terenie, jakbyś był(a) na wyprawie, bo Wiem, że niektórzy powyżej 1000km na wyprawach zaczynają fiksować, serio, jazda z rowerem obciążonym sakwami, to całkiem inna jazda, niż rowerkiem po płaskim terenie, bez niczego do plaży.



Zachęcam do wycieczek i wypraw wielodniowych, ale niech to będzie świadome i odpowiedzialne, aby czerpać z tego radość:))


Pozdrowienia dla wszystkich odwiedzających Mój blog rowerowy:))


Kategoria Wyprawa rowerowa


  • DST 81.71km
  • Teren 2.00km
  • Czas 04:59
  • VAVG 16.40km/h
  • VMAX 40.20km/h
  • Sprzęt CENTURION CROSS LINE 700
  • Aktywność Jazda na rowerze

Dookoła Polski-Wyprawa rowerowa-2698,60km-Dzień-4.

Czwartek, 6 września 2012 · dodano: 07.10.2012 | Komentarze 0

* Dzień 4.

Data: 06.09.2012. / Czwartek / 4./
Etap IV. / Święta Lipka-Kętrzyn-Węgorzewo-Banie Mazurskie / 81.71km.

Od rana pogoda deszczowa, w Kętrzynie urwanie chmury, nad Jeziorem Mamry odpoczynek i suszenie odzieży, nad tym jeziorem też 3 razy zrywał się wiatr z deszczem, po czym wschodziło słoneczko. Dotarłem następnie do Węgorzewa. Nie udało Mi się dojechać do Gołdap. O godz. 20:20 rozbiłem namiot 20m. od ulicy na pobliskiej łące.
Nocleg pod namiotem.


Mapka trasy:
[url=[/url]


Galeria: - już wkrótce.




Wyprawa rowerowa. 31-dni dookola Polski-31-08-2012. Zrealizowane w 2012.

Czwartek, 30 sierpnia 2012 · dodano: 23.01.2013 | Komentarze 2


Witam wszystkich bikerów,

* Wpadłem na dość oryginalny, choć szalony i odważny pomysł przejechania rowerem trasy przebiegającej przez miasta położone w pobliżu granic Państw sąsiadujących z Polską, a mianowicie:

* Północno-Wschodnia trasa rowerowa - miasta niedaleko granicy z Litwą,
* Środkowo-Wschodnia trasa rowerowa - miasta niedaleko granicy z Białorusią,
* Południowo-Wschodnia trasa rowerowa - miasta niedaleko granicy z Ukrainą,
* Południowa trasa rowerowa - miasta niedaleko granicy ze Słowacją,
* Południowo-Zachodnia trasa rowerowa - miasta niedaleko granicy z Republikę Czeską,
* Zachodnia trasa rowerowa - miasta niedaleko granicy z Niemcami,
* Północna trasa rowerowa - miasta Nadbałtyckie na Pomorzu.

---------------------------------------------------------------------------------
Główne miasta przez które będzie przebiegać trasa.


* Czas realizacji całej wyprawy rowerowej to ok. 31 dni.

---------------------------------------------------------------------------------

* Dystans całkowity całej trasy rowerowej - zmodyfikowany to 2741km (+/- 100km, poprawka na różnice kartograficzne Google-Map i Mapę samochodową Polski).

* Całą wyprawę podzieliłem na 31 etapów (od I etapu do XXXI etapu).


* Noclegi będą w motelach(koszt,max.30-40zł), pod namiotem lub u gospodarzy na wsiach.
* Kuchnia plenerowa lub obiady domowe w barach mlecznych (wysoko energetyczna, bogata w gospodarkę węglowodanową-makarony, kasze, mix-mieszanki itp, nie zapominając o owocach, warzywach i mięsach).

---------------------------------------------------------------------------------

* Pewnie większość zainteresowanych bikerów będzie ciekawa z skąd nastąpi start i przez jakie miasta, miasteczka i gminy będzie przebiegać wyprawa.

* Poniżej podaję zarys planowanej trasy (dni, etapy, punkty docelowe i kilometry między nimi), oraz mapkę rowerową:

* Trasa 31-dniowej wyprawy rowerowej podzieliłem na 80->100km odcinki dzienne, zaś dokładny jej przebieg podałem poniżej:

---------------------------------------------------------------------------------

Mapka trasy:

[url=]http://www.bikemap.net/route/1743530[/url]


Harmonogram przebiegu wyprawy:
Teoretyczny termin startu: 03.09.2012

* Dzień 1.
03-09-2012. Etap I.

* Dzień 2.
04-09-2012. Etap II.

* Dzień 3.
05-09-2012. Etap III.

* Dzień 4.
06.09.2012. Etap IV.

* Dzień 5.
07.09.2012. Etap V.

* Dzień 6.
08.09.2012. Etap VI.

* Dzień 7.
09.09.2012. Etap VII.

* Dzień 8.
10.09.2012. Etap VIII.

* Dzień 9.
11.09.2012. Etap IX.

* Dzień 10.
12.09.2012. Etap X.

* Dzień 11.
13.09.2012. Etap XI.

* Dzień 12.
14.09.2012. Etap XII.

* Dzień 13.
15.09.2012. Etap XIII.

* Dzień 14.
16.09.2012. Etap XIV.

* Dzień 15.
17.09.2012. Etap XV.

* Dzień 16.
18.09.2012. Etap XVI.

* Dzień 17.
19.09.2012. Etap XVII.

* Dzień 18.
20.09.2012. Etap XVIII.

* Dzień 19.
21.09.2012. Etap XIX.

* Dzień 20.
22.09.2012. Etap XX.

* Dzień 21.
23.09.2012. Etap XXI.

* Dzień 22.
24.09.2012. Etap XXII.

* Dzień 23.
25.09.2012. Etap XXIII.

* Dzień 24.
26.09.2012. Etap XXIV.

* Dzień 25.
27.09.2012. Etap XXV.

* Dzień 26.
28.09.2012. Etap XXVI.

---------------------------------------------------------------------------------
Zmodyfikowane trasy:

Ściana północna, 700,40km, czas realizacji: 7-8 dni.

Link do Google Map: Trasa północna

1.Kamień Pomorski-Kołobrzeg-Koszalin-106,40km,
2.Koszalin-Słupsk-67,00km,
3.Słupsk-Krokowa-91,70km,
4.Krokowa-Darżlubie-Reda-Tczew-98,40km,
5.Tczew-Frombork-Braniewo-89,10km,
6.Braniewo-Bartoszyce-Bykowo, Polska-101,00km,
7.Bykowo-Węgorzewo-Gołdap-94,00km,
8.Gołdap-Rutka-Tartak-52,30km.

Ściana wschodnia, 789km, czas realizacji: 8 dni.

Link do Google Map: Trasa wschodnia.

1.Rutka-Tartak-Sejny-Lipsk-88,90km,
2.Lipsk-Sokółka-Michałowo-93,10km,
3.Michałowo-Mielnik-103km,
4.Mielnik-Stary Bubel-Terespol-Sławatycze-94,50km,
5.Sławatycze-Wołczyny-Dubienka-101,30km,
6.Dubienka-Hrubieszów-Tomaszów Lubelski-89,10km,
7.Tomaszów Lubelski-Przemyśl-102,00km,
8.Przemyśl-Leszczyny-Lutowiska-Wetlina-117km.

Ściana południowa, 862,80km, czas realizacji: 10dni.

Link do Google Map: Trasa południowa.

1.Cisna, Podkarpackie-Jaśliska-58,70km,
2.Jaśliska-Nowy Sącz-99,30km,
3.Nowy Sącz-Zakopane-99km,
4.Zakopane-Czarny Dunajec-Sucha Beskidzka-85,10km,
5.Sucha Beskidzka-Wisła-72,20km,
6.Wisła-Jastrzębie-Zdrój-Racibórz-91,80km,
7.Racibórz-Kietrz-Głubczyce-Prudnik-Głuchołazy-84,00km,
8.Głuchołazy-Stronie Śląskie-Bystrzyca Kłodzka-98,60km,
9.Bystrzyca Kłodzka-Kamienna Góra-93,60km,
10.Kamienna Góra-Lubań-80,50km.

Ściana zachodnia, 389km, czas realizacji: 4-5dni.

Link do Google Map: Trasa zachodnia

1.Kamień Pomorski-Goleniów-Gryfino-97,40km,
2.Gryfino-Chojna-Kostrzyn nad Odrą-88,40km,
3.Kostrzyn nad Odrą-Chlebowo-76,00km,
4.Chlebowo-Żary-58.30km,
5.Żary-Lubań-69,10km,

--------------------------------------------------------------------------------

* Teoretyczny termin zakończenie wyprawy rowerowej to 03-05.10.2012 roku.

* Foto relacje postaram się dodawać w miarę dostępu do internetu po zakończeniu każdego etapu wyprawy.

* Jeżeli nie nastąpią czynniki utrudniające realizację wyprawy to data startu przypada na dzień 03 września 2012 rok,(poniedziałek).

Pozdrawiam wszystkich bikerów :)