Luty, 2013

Wieczorna dłuższa rundka po okolicy. 27-02-2013.

Środa, 27 lutego 2013 · dodano: 27.02.2013 | Komentarze 8

Dziś krótko i zwięźle, szybka rundka rowerowa po okolicznych wioskach i gminach. Pogoda w sam raz, znośna. Niestety dziś bez kompana rowerowego.
Trasa przebiegała przez: Lisewo Malborskie->Stara Wisła->Kończewice->Mątowy Wielkie->Miłoradz->Stara Kościelnica->Kapustowo->Stogi->Tralewo->Nowy Staw->Trępnowy->Lichnowy->Dąbrowa->Lisewo Malborskie->Tczew.

[url=[/url]

Nocna fotka przy pomniku żubra w Miłoradzu. 27-02-2013.

27-02-2013. Nocna fotka przy pomniku żubra w Miłoradzu. Trening wieczorny. © daroexp

Kategoria Samotnie, Trening

Wspólny wypadzik do Nowego Stawu. Trening rowerowy. 26-02-2013.

Wtorek, 26 lutego 2013 · dodano: 26.02.2013 | Komentarze 2

Dziś pod wieczór wykonałem telefon do Jarka, 20 min później już wspólnie kręciliśmy na rowerkach z Lisewa Malborskiego do Nowego Stawu, przez Dąbrowę, Lichnowy i Trępnowy. Krótka przerwa koło "Ołówka" w centrum Nowego Stawu. Droga powrotna przebiegła tą samą trasą ku Tczewowi. W Lisewie Malborskim pożegnałem się z kompanem rowerowej eskapady, a sam udałem się w kierunku Tczewa do domu.
Pogoda Nam dopisywała, mały ruch samochodowy na drodze.

Dzięki Jarek za wspólny trening rowerowy i do następnego... :)))

Kategoria Duet., Trening

• Temperatura -2.0°C

Wypadzik rowerowy do Białej Góry, na spotkanie z Arturem. 23-02-2013.

Sobota, 23 lutego 2013 · dodano: 23.02.2013 | Komentarze 4

Plan był taki, pojechać na rowerku do Białej Góry i spotkać się z kolegą Arturem, który w dniu dzisiejszym planował atak na Gniew, a dokładniej - Zamek w Gniewie.
Wszystko odbyło się jak potrzeba, trasę pokonałem dość szybko(nie obyło się bez dwóch "gleb" na oblodzonej drodze). Na miejscu tzn. już na moście Śluzy rzecznej w Białej Górze, spotkałem nareszcie Artura. Tutaj szybkie fotki. Jeszcze zaliczyliśmy sklepik spożywczy, a po krótkiej przerwie, dalej w drogę, ku Rezerwatowi Przyrody - Las Mątowski. Po niedługim czasie znaleźliśmy się w Mątowach Wielkich, Bystrze, później drogą krajową nr.22 przez Most Knybawski na Wiśle do krzyżówki na Gorzędziej i do Tczewa. Tutaj pożegnałem się z kolegą Arturem. On ruszył dalej ku wsi Gorzędziej, Mała Słońca, Rybaki, z celem dojechania do miasta Gniew. Podziwiałem Go, miał już na tą chwilę troszkę km "w nogach" i byłem ciekawy czy Mu się uda zrealizować plan.
Ja tymczasem ruszyłem drogą lokalną przez Bałdowo do Tczewa.
Dotarłem cały i zdrów do domciu. Tego dnia zrobiłem niespełna 58km i uważam że wystarczy. Warunki pogodowe zmienne, od przymrozków do 2st.C, z wiaterkiem lub pod wiatr. No i to by było tyle.
Koniec relacji.

Dzięki Artur za Wspólne kręcenie na rowerkach :)))

Mapka trasy rowerowej:

Fotorelacja:
Szybka fotka, Artur i Darek na moście śluzy rzecznej w Białej Górze. 23-02-2013.

23-02-2013. Sobotnia rowerówka. Tczew-Biała.Góra. Artur i Darek na moście śluzy w Białej Górze. © daroexp

Troszkę inne ujęcie, Artur i Darek na moście śluzy rzecznej w Białej Górze. 23-02-2013.
23-02-2013. Sobotnia rowerówka. Tczew-Biała.Góra. Inne ujęcie, Artur i Darek na śluzie rzecznej w Białej Górze. © daroexp

• Temperatura -3.0°C

Wieczorny wypad rowerowy do Gniewa i z powrotem. 22-02-2013.

Piątek, 22 lutego 2013 · dodano: 22.02.2013 | Komentarze 3

Dziś wieczorem wspólnie z Jarkiem zrobiliśmy małą rundkę z Tczewa do Gniewa i z powrotem. Pogoda typowo zimowa, z mrozkiem do -3st.C.
Start był o godz.17:26. Koniec o godz.22:30.
Wypad rowerowy się udał. Od czasu do czasu na drogach lokalnych i szutrowych zaliczaliśmy to mniejsze lub większe dziury w nawierzchni, dużo oblodzonych i nieraz ośnieżonych dróg zmuszało nas do czujniejszej i wolniejszej jazdy.
Trasa przebiegała przez następujące punkty: Tczew.ul.Wojska Polskiego->Bałdowska->Gorzędziej->Mała Słońca->Rybaki->Gręblin->Droga krajowa.nr.1->Wielki Garc->Małe Walichnowy->Wielkie Walichnowy->Polskie Gronowo->Ciepłe->Gniew->Gniew.Zamek.
Trasa powrotna odbyła się tą samą trasą z małą zmianą: Pojechaliśmy na Międzyłęż, a następnie na Pasiska do Rybaków(trasa wzdłuż wałów przeciwpowodziowych, droga szutrowa, ok.3km.).Następnie Mała Słońca->Gorzędziej->Bałdowo->Tczew.
Pożegnanie z kolegą Jarkiem w centrum Tczewa. Powrót do domu.
Koniec relacji.

Dzięki Jarek za wspólne rowerowanie, fajny dystans zaliczyliśmy i ta zimowa pogoda :)))

Fotorelacja:

22-02-2013. Wieczorna rowerówka. Na trasie, przed stacją paliwową STATOIL w Gręblinie. © daroexp

22-02-2013. Wieczorna rowerówka. Przed wejściem do marketu "Tesco" w Gniewie. © daroexp

22-02-2013. Wieczorna rowerówka. Przed zamkiem w Gniewie. © daroexp

• Temperatura -1.0°C

Rowerówka sobotnia, ranno-popołudniowa. Tczew-Dąbrówka Tczewska-Skarszewy-Godziszewo-Turze-Tczew.16-02-2013.

Sobota, 16 lutego 2013 · dodano: 16.02.2013 | Komentarze 6

A więc było tak, zadzwoniłem do Marka-sikorski33 z propozycją wspólnego pojeżdżenia na rowerach. Wstępnie umówiliśmy się na godzinę 10:00. Między czasie, przypomniałem sobie o Jarku-jarhaw. Zadzwoniłem do niego i już nas było trzech. Z Jarkiem umówiłem się na 10:15, koło "amfibii" na ul.Wojska Polskiego. Kolega przyjechał pod umówione miejsce i we dwójkę pojechaliśmy do Marka na Suchostrzygi. Wyjeżdżamy we troje z Tczewa ok.godz.10:25.
Plan trasy taki: Tczew->Dąbrówka Tczewska->Mieścin->Malenin->Sobowidz->Gołębiewo->Ełganowo->Cząstkowo->Przerębska Huta->Skarszewy->, zjazdem na Godziszewo->Marianka->Turze->Stanisławie->Szpęgawa i dalej do Tczewa.
Za dużo tu by było się rozpisywać, skrótowo, wycieczka się udała, pogoda nie rozpieszczała, przymrozki. Przed Skarszewami, w lasach i na drodze zima na całego, pięknie i biało.
Po dojechaniu do Tczewa, najpierw pożegnaliśmy się z Markiem na ul.Jagiellońskiej, a następnie, Ja pożegnałem się z Jarkiem na ul.Wojska Polskiego. I to by było na tyle.
Koniec relacji.

Dzięki Marku i Jarku za wspólne sobotnie rowerowanie :)))

Mapka trasy rowerowej:

Fotorelacja:

Sobotnie rowerowanie. Jarek na ul. Wojska Polskiego w Tczewie.16-02-2013. © daroexp

Sobotnie rowerowanie. Marek i Jarek na drodze. 16-02-2013. © daroexp

Sobotnie rowerowanie. Ptasi zlot na drutach. 16-02-2013. © daroexp

Sobotnie rowerowanie. Krótki postój na drodze, na zdjęciu Marek i z tyłu Jarek. 16-02-2013. © daroexp

Sobotnie rowerowanie. Rowerki na leśnym parkingu. 16-02-2012. © daroexp

Sobotnie rowerowanie. Uczestnik rowerówki - Jarek - jarhaw. 16-02-2013. © daroexp

Sobotnia rowerówka. Rowerzysta Marek w akcji. 16-02-2013. © daroexp

Sobotnia rowerówka. Rowerzysta Darek w lesie na parkingu. 16-02-2013. © daroexp

Sobotnia rowerówka. Fontanna na Starówce w Skarszewach. 16-02-2013. © daroexp

• Temperatura -1.0°C

Ranna rundka. Tczew-Lubieszewo-Tczew. 16-02-2013.

Sobota, 16 lutego 2013 · dodano: 16.02.2013 | Komentarze 0

Mała rundka ranna z Tczewa do Lubieszewa, leżącego 5 km przed Nowym Dworem Gdańskim. Trasa rowerowa przebiegała przez Lisewo Malborskie, Dąbrowę, Lichnowy, Trępnowy i Nowy Staw. Powrót tą samą trasą. Start był o 5:45, powrót o 8:10. Pogoda znośna z lekkim przymrozkiem.

Fotki:

Ranna rowerówka. Kościół pw.św.Elżbiety Węgierskiej w Lubieszewie.16-02-2013. © daroexp

Ranna rowerówka. Tablica informacyjna Kościoła pw.Św.Elżbiety Węgierskiej w Lubieszewie.16-02-2013. © daroexp

Ranna rowerówka. Pomnik Papieża Polaka - Jana Pawła II przy kościele św.Elżbiety Węgierskiej w Lubieszewie. 16-02-2013. © daroexp

Sobotnia rowerówka.Tczew-Elbląg-Malbork-Nowy Staw-Stara Wisła-Tczew. 09-02-2013.

Sobota, 9 lutego 2013 · dodano: 09.02.2013 | Komentarze 7

Plan był taki pojechać do Artura z Elbląga i spotkać się z Nim koło "Piekarczyka" na Starówce o godz.7:00. Później pojechać do Malborka, następnie do Stogów-obejrzeć Cmentarz Mennonitów, dalej do Nowego Stawu na ciastka i kawkę w Cukierni - "Jędruś", po degustacji słodkości, nadejdzie czas pożegnania i każdy pojedzie do domu, w swoją stronę tzn. Artur do Elbląga, a Ja do Tczewa.

Jak było dzisiaj, opiszę poniżej:
Wyjazd z Tczewa o 4:00 rano, kierunek Nowy Staw, przez Gminę Lichnowy(tutaj o 4:42)-drogi były puste. W Nowym Stawie byłem o 5:06-miasteczko opustoszałe o tej godzinie.
Kierowałem się do Chlebówki, Świerki, Lipinka, gdzie w Myszewie byłem o 5:47-dalej drogi były puste.
Dojeżdżam do Jazowa, jest godz. 6:15. Wpadam na trasę krajową nr.7. do Elbląga-pojedyncze samochody. Opuszczam Kazimierzowo o godz.6:35.
Teraz szybki zjazd z 7-ki w kierunku Starego Miasta i Katedry. Na kładce mostowej na rz.Elbląg czeka już Artur. Jest godz:6:59.Robimy wspólną fotkę z widokiem na Katedrę Elbląską. Po chwili ruszamy na Starówkę, tam wspólna fotka przy "Piekarczyku" i fotki Baszty.

Tutaj podział na dwa etapy:

Etap I: - kręcenie na rowerkach z Arturem - arturbike

A więc tak, wyjechaliśmy z Ebowa, pośmigaliśmy troszkę po Warmii i po terenach nad Zatoką Elbląską, kierunek Nowakowo, dalej Kępa Rybacka, mogę się zachwycać pięknymi widokami terenów przy Zatoce Elbląskiej. Powoli opuszczamy Warmię i wjeżdżamy na tereny Żuław - a więc, Marzęcino i Nowy Dwór Gdański. Trasą nr.55
pognaliśmy w kierunku Malborka, tutaj czas na fotki, regenerację sił i kawkę w Mc'Donalds. Opuszczamy Malbork i zmierzamy do wsi Stogi, celem zwiedzania Cmentarza Mennonitów. Chwilę chodzimy po cmentarzu, robimy fotki. Jedziemy dalej, kierujemy się do Nowego Stawu. W cukierni "Jędruś" spotykamy Jarka-jarhaw. Zamawiamy ciastka i kawkę, tutaj spędzamy 45 min. Artur powoli żegna się ze Mną i z Jarkiem, a sam zmierza w drogę powrotną do domu w Elblągu. Tu się kończy rowerowanie z Arturem.
Ja razem z Jarkiem wracamy drogą powrotną ku Gminie Lichnowy.

Etap II: - kręcenie na rowerkach z Jarkiem - jarhaw

Jedziemy z Jarkiem przez Lichnowy, Dąbrowę i Lisewo Malborskie. Jest decyzja, robimy pętelkę przez Starą Wisłę i Kończewice. Na Moście Knybawskim robimy przerwę, czas na fotki. Zmierzamy dalej na Bałdowo. Po niedługim czasie i przejechaniu trasy nad Wisłą, wpadamy na Bulwar Nadwiślany w Tczewie. Przy wjeździe na Most Lisewski żegnam się z Jarkiem. Każdy wraca do swojego domu, Ja do centrum Tczewa, a Jarek do Lisewa Malborskiego.
Troszkę zmęczony, ale szczęśliwy wracam do domu.
Koniec relacji.

Dzięki Arturze i Jarku za wspólne rowerowanie :)))

Mapa trasy rowerowej:

Galeria zdjęć z wycieczki:

W drodze do Artura w Elblągu.

09-02-2013.Z rana przed Urzędem Miasta w Tczewie. © daroexp

09-02-2013.Ranny widok na plac i Wieżę "Ołówek" w Nowym Stawie. © daroexp

09-02-2013.Kościół pw.św.Mateusza Apostoła w Nowym Stawie. © daroexp

09-02-2013.Z rana na drodze do Elbląga, od wsi Wierciny do wsi Jazowa. © daroexp

Będąc już w Elblągu.

09-02-2013.Wspólne zdjęcie z Arturem na moście, nad rzeką Elbląg, z widokiem na Katedrę Elbląską. © daroexp

09-02-2013.Wspólne zdjęcie, Darek i Artur przy "Piekarczyku" na Starówce Elbląskiej. © daroexp

09-02-2013.Moje zdjęcie na uliczce z widokiem na Starówkę Elbląską. © daroexp

09-02-2013.Brama na Starówce Elbląskiej. © daroexp

09-02-2013. Wyjazd z Elbląga. Widać tutaj figurę ruchomą, przestrzenną w kształcie trurbiny, z herbem Elbląg. © daroexp

Wspólna rowerówka przy Zatoce Elbląskiej i Kanałami Elbląskimi.

09-02-2013.Tablica informacyjna - Rezerwat Przyrody. Zatoka Elbląska. Nowakowo. © daroexp

09-02-2013. Na obrotowym moście pontonowym w Nowakowie. © daroexp

09-02-2013. Tablica informacyjna-Obrotowy Most Pontonowy w Nowakowie. © daroexp

09-02-2013. Dom rybaka, podczas wycieczki rowerowej po Warmii i Zatoce Elbląskiej. © daroexp

09-02-2013. Widok z mostu śluzy rzecznej w Kępie Rybackiej. © daroexp

09-02-2013. Widok na wrota śluzy rzecznej w Kępie Rybackiej. © daroexp

Wspólne rowerowanie po Żuławach, trasa do Marzęcina i do Nowego Dworu Gdańskiego.

Marzęcino - kościół z 1852 r.
09-02-2013. Marzęcino - kościół z 1852 r. Jesteśmy już na Żuławach. © daroexp

Tutaj mały komentarz, u Mnie na liczniku wybiła już 100-ka,czas jazdy 4:57, była już otwarta droga do następnej "setki" na liczniku. Zmęczenia nie czułem zbytnio, jak to się mówi "w dobrym towarzystwie to i czas szybciej leci".

09-02-2013. Artur z rowerem przy drodze we wsi Martąg. © daroexp

Wspólny pobyt z Arturem w Malborku.

09-02-2013. Na poboczu ulicy już w Malborku, Artur na rowerze. © daroexp

09-02-2013.Wspólne zdjęcie na moście dla pieszych na rzece Nogat w Malborku, z widokiem na Zamek Krzyżacki. © daroexp

09-02-2013. Ciekawe kształty lodu na rzece Nogat. © daroexp

09-02-2013. Przy Zamku w Malborku, Artur na rowerze. © daroexp

09-02-2013. Popołudniowa przerwa na kawkę w Mc'Donaldzie w Malborku. © daroexp

09-02-2013.Model miniatury Zamku Krzyżackiego w Malborku, inne ujęcie. © daroexp

09-02-2013.Zdjęcie modelu miniatury Zamku Krzyżackiego w Malborku, z widokiem na oryginalny Zamek. © daroexp

09-02-2013.Herb Orła Polskiego z Koroną na głazie w Malborku. © daroexp

09-02-2013. Dwa cienie rowerzystów odbijające się na nawierzchni drogi. © daroexp

Stogi-Wspólne zwiedzanie Cmentarza Mennonitów-Holenderskich Osadników mieszkających kiedyś na Żuławach Wiślanych w Polsce.

09-02-2013. Tablica informacyjna-Cmentarz Mennonitów w Stogach. © daroexp

09-02-2013. Na Cmentarzu Mennonitów w Stogach pod Malborkiem. © daroexp

09-02-2013. Jeden z pomników na Cmentarzu Mennonickim w Stogach pod Malborkiem. © daroexp

Wspólny pobyt z Arturem i Jarkiem w Nowym Stawie.

09-02-2012.Artur przed wejściem do Cukierni "Jędruś" w Nowym Stawie. © daroexp

09-02-2013.Darek przed wejście do Cukierni "Jędruś" w Nowym Stawie. © daroexp

09-02-2013.Artur, Darek i Jarek na kawce w Cukierni "Jędruś" w Nowym Stawie. © daroexp

09-02-2013.Artur i Jarek przed Cukiernią "Jędruś" w Nowym Stawie. © daroexp

Wspólna fotka z Jarkiem, przy Moście Knybawskim nad rz.Wisłą.

09-02-2013.Wspólna fotka z Jarkiem na Moście Knybawskim. © daroexp

Wieczorne kręcenie do wiatraczka w gminie Lichnowy. Trening. 08-02-2013.

Piątek, 8 lutego 2013 · dodano: 08.02.2013 | Komentarze 0

Krótkie kółeczko do gminy Lichnowy i z powrotem, szybka fotka przy wiatraczku w centrum gminy. Pogoda znośna, ulice suche i przejezdne.

Trasa:Tczew->Lisewo Malb.->Dąbrowa->Lichnowy->Dąbrowa->Lisewo Malb.->Tczew.

Fotka z wiatraczkiem w Lichnowy.08-02-2013.

Wieczorny trening. Nocne foto wiatraka w Lichnowy. © daroexp

Kategoria Samotnie, Trening

Wypad rowerowy do Elbląga. Test kondycyjny. 07-02-2013.

Czwartek, 7 lutego 2013 · dodano: 07.02.2013 | Komentarze 4

Opiszę krótko i rzeczowo, a więc:
Pogoda była ok, ulice i drogi w dużej części suche, bez kałuż, dobrze się kręciło.
W Nowym Stawie 15 min. przerwa u "Jędrusia" na ciacha i małą kawkę.
W Świerkach fotka ładnego kościółka, w Wiercinach i Jazowej fotki pięknego czerwonego nieba. Po za tym, psiaki jak latały po wioskach i ulicach, tak dalej obszczekują rowerzystów. W drodze powrotnej(już jest ciemno), w "Biedronce" w Nowym Stawie-małe zakupy, głównie picie, bo pragnienie było straszne.
Do 50 km, był "luzik", ale już po pokonaniu 60-paru kilometrów tempo jazdy troszkę zmalało do 19-20km/h.
Jazda ciągła, testowa kondycję do 80km, bez problemów. Ostatnie 19-20km, jechało się siłą woli, koncentracja do końca zachowana, mimo mocnych reflektorów samochodów jadących z na przeciwka.
Ogólnie Jestem zadowolony, postanowiłem, wykonałem, zakończyłem.
Zdążyłem jeszcze na imprezę rocznicową do teściów.

Trasa rowerowa:
[url=[/url]

Fotorelacja: Skromna, coś tam jest, czasu mało, terminy goniły.

Tutaj fotka wieczornego nieba, widzianego z ulicy we wsi Jazowa.

Wypad rowerowy do Elbląga. Wieczorne niebo widziane z ulicy we wsi Jazowa. © daroexp

Ujęcie foto drogi z przydrożnymi drzewami, z Chlebowa do Świerek. 07-02-2013.
Wypad rowerowy do Elbląga. Przydrożne drzewa na drodze z Chlebowa do Świerek, koło Nowego Stawu.07-02-2013. © daroexp

Kościół poewangelicki p.w.św.Wojciecha w Świerkach z końca XVIII w. Zdjęcie następne opisuje historie tego obiektu sakralnego.
Wypad rowerowy do Elbląga. Kościół p.w.św.Wojciecha w Świerkach. © daroexp

Tablica informacyjna Kościoła p.w.św.Wojciecha w Świerkach.
Wypad rowerowy do Elbląga. Tablica informacyjna Kościoła p.w.św.Wojciecha w Świerkach z XVIII w. 07-02--2013. © daroexp

Trening wieczorny. 05-02-2013.

Wtorek, 5 lutego 2013 · dodano: 05.02.2013 | Komentarze 2

Dziś wieczorem trening rowerowy poza Tczewem.
Opisze skrótowo co i jak: Wyjazd z Tczewa w kierunku Zajączkowa i Miłobądza drogą krajową nr.1. Po dojechaniu do Miłobądza, postanowiłem podjechać do nowo wybudowanego wiaduktu drogowo-kolejowego we wsi Miłobądz Mały. Pogoda była w miarę znośna, nawierzchnie ulic aż do dojazdówki na wiadukt suche. Tutaj droga brukowa z dziurami. Mały odcinek dojazdowy do samego wiaduktu, asfalt. Zjazd do Miłobądza Małego, robię kilka fotek.
Następnie powrót do Miłobądza, zaczyna popadywać deszcz. Kieruje się na Malenin, po drodze spotyka Mnie burza z grzmotami i błyskawicami. Dojeżdżam do Malenina, sypie porządnie deszcz ze śniegiem. Robię przerwę na murowanym przystanku PKS.
Po krótkiej chwili postanawiam jechać dalej, zaczyna sypać porządny śnieg o dużych płatkach, cały wyglądam jak śnieżny bałwanek.
Mimo wszystko udaje Mi się dojechać do Mieścin, robię z przystanku kilka fotek. Dojeżdżam do Dąbrówki Tczewskiej, ostatecznie docieram do Tczewa i chodnikami do domciu. Ostatnia godzina, to niezła przeprawa, trzeba było dużo uważać, bo śnieg na ulicach i chodnikach zaczął zamarzać, a rower zamienił się w skorupę śniegu i mokrego lodu. Dałem radę, trening zrealizowany.

Mapka trasy treningu:

Fotorelacja z treningu:

Tutaj ulica czarna i w miarę sucha, jak się później przekonam, nie na długo.

Trening wieczorny. Pod wiaduktem, na ulicy przy stacji PKP, Miłobądz Mały. 05-02-2013. © daroexp

Śnieżyca na całego w Mieścinie, jak widać na drodze pełno śniegu, do tego boczne porywy wiatru. Nie było łatwo.
Trening wieczorny. Zamieć śnieżna we wsi Mieścin, zdjęcie zrobione w drodze do Dąbrówki Tczewskiej. 05-02-2013. © daroexp