Sobotnia rowerówka.Tczew-Elbląg-Malbork-Nowy Staw-Stara Wisła-Tczew. 09-02-2013.

Sobota, 9 lutego 2013 · dodano: 09.02.2013 | Komentarze 7

Plan był taki pojechać do Artura z Elbląga i spotkać się z Nim koło "Piekarczyka" na Starówce o godz.7:00. Później pojechać do Malborka, następnie do Stogów-obejrzeć Cmentarz Mennonitów, dalej do Nowego Stawu na ciastka i kawkę w Cukierni - "Jędruś", po degustacji słodkości, nadejdzie czas pożegnania i każdy pojedzie do domu, w swoją stronę tzn. Artur do Elbląga, a Ja do Tczewa.

Jak było dzisiaj, opiszę poniżej:
Wyjazd z Tczewa o 4:00 rano, kierunek Nowy Staw, przez Gminę Lichnowy(tutaj o 4:42)-drogi były puste. W Nowym Stawie byłem o 5:06-miasteczko opustoszałe o tej godzinie.
Kierowałem się do Chlebówki, Świerki, Lipinka, gdzie w Myszewie byłem o 5:47-dalej drogi były puste.
Dojeżdżam do Jazowa, jest godz. 6:15. Wpadam na trasę krajową nr.7. do Elbląga-pojedyncze samochody. Opuszczam Kazimierzowo o godz.6:35.
Teraz szybki zjazd z 7-ki w kierunku Starego Miasta i Katedry. Na kładce mostowej na rz.Elbląg czeka już Artur. Jest godz:6:59.Robimy wspólną fotkę z widokiem na Katedrę Elbląską. Po chwili ruszamy na Starówkę, tam wspólna fotka przy "Piekarczyku" i fotki Baszty.

Tutaj podział na dwa etapy:

Etap I: - kręcenie na rowerkach z Arturem - arturbike

A więc tak, wyjechaliśmy z Ebowa, pośmigaliśmy troszkę po Warmii i po terenach nad Zatoką Elbląską, kierunek Nowakowo, dalej Kępa Rybacka, mogę się zachwycać pięknymi widokami terenów przy Zatoce Elbląskiej. Powoli opuszczamy Warmię i wjeżdżamy na tereny Żuław - a więc, Marzęcino i Nowy Dwór Gdański. Trasą nr.55
pognaliśmy w kierunku Malborka, tutaj czas na fotki, regenerację sił i kawkę w Mc'Donalds. Opuszczamy Malbork i zmierzamy do wsi Stogi, celem zwiedzania Cmentarza Mennonitów. Chwilę chodzimy po cmentarzu, robimy fotki. Jedziemy dalej, kierujemy się do Nowego Stawu. W cukierni "Jędruś" spotykamy Jarka-jarhaw. Zamawiamy ciastka i kawkę, tutaj spędzamy 45 min. Artur powoli żegna się ze Mną i z Jarkiem, a sam zmierza w drogę powrotną do domu w Elblągu. Tu się kończy rowerowanie z Arturem.
Ja razem z Jarkiem wracamy drogą powrotną ku Gminie Lichnowy.

Etap II: - kręcenie na rowerkach z Jarkiem - jarhaw

Jedziemy z Jarkiem przez Lichnowy, Dąbrowę i Lisewo Malborskie. Jest decyzja, robimy pętelkę przez Starą Wisłę i Kończewice. Na Moście Knybawskim robimy przerwę, czas na fotki. Zmierzamy dalej na Bałdowo. Po niedługim czasie i przejechaniu trasy nad Wisłą, wpadamy na Bulwar Nadwiślany w Tczewie. Przy wjeździe na Most Lisewski żegnam się z Jarkiem. Każdy wraca do swojego domu, Ja do centrum Tczewa, a Jarek do Lisewa Malborskiego.
Troszkę zmęczony, ale szczęśliwy wracam do domu.
Koniec relacji.

Dzięki Arturze i Jarku za wspólne rowerowanie :)))

Mapa trasy rowerowej:
[url=[/url]

Galeria zdjęć z wycieczki:

W drodze do Artura w Elblągu.

09-02-2013.Z rana przed Urzędem Miasta w Tczewie. © daroexp

09-02-2013.Ranny widok na plac i Wieżę "Ołówek" w Nowym Stawie. © daroexp

09-02-2013.Kościół pw.św.Mateusza Apostoła w Nowym Stawie. © daroexp

09-02-2013.Z rana na drodze do Elbląga, od wsi Wierciny do wsi Jazowa. © daroexp

Będąc już w Elblągu.

09-02-2013.Wspólne zdjęcie z Arturem na moście, nad rzeką Elbląg, z widokiem na Katedrę Elbląską. © daroexp

09-02-2013.Wspólne zdjęcie, Darek i Artur przy "Piekarczyku" na Starówce Elbląskiej. © daroexp

09-02-2013.Moje zdjęcie na uliczce z widokiem na Starówkę Elbląską. © daroexp

09-02-2013.Brama na Starówce Elbląskiej. © daroexp

09-02-2013. Wyjazd z Elbląga. Widać tutaj figurę ruchomą, przestrzenną w kształcie trurbiny, z herbem Elbląg. © daroexp

Wspólna rowerówka przy Zatoce Elbląskiej i Kanałami Elbląskimi.

09-02-2013.Tablica informacyjna - Rezerwat Przyrody. Zatoka Elbląska. Nowakowo. © daroexp

09-02-2013. Na obrotowym moście pontonowym w Nowakowie. © daroexp

09-02-2013. Tablica informacyjna-Obrotowy Most Pontonowy w Nowakowie. © daroexp

09-02-2013. Dom rybaka, podczas wycieczki rowerowej po Warmii i Zatoce Elbląskiej. © daroexp

09-02-2013. Widok z mostu śluzy rzecznej w Kępie Rybackiej. © daroexp

09-02-2013. Widok na wrota śluzy rzecznej w Kępie Rybackiej. © daroexp

Wspólne rowerowanie po Żuławach, trasa do Marzęcina i do Nowego Dworu Gdańskiego.

Marzęcino - kościół z 1852 r.
09-02-2013. Marzęcino - kościół z 1852 r. Jesteśmy już na Żuławach. © daroexp

Tutaj mały komentarz, u Mnie na liczniku wybiła już 100-ka,czas jazdy 4:57, była już otwarta droga do następnej "setki" na liczniku. Zmęczenia nie czułem zbytnio, jak to się mówi "w dobrym towarzystwie to i czas szybciej leci".

09-02-2013. Artur z rowerem przy drodze we wsi Martąg. © daroexp

Wspólny pobyt z Arturem w Malborku.

09-02-2013. Na poboczu ulicy już w Malborku, Artur na rowerze. © daroexp

09-02-2013.Wspólne zdjęcie na moście dla pieszych na rzece Nogat w Malborku, z widokiem na Zamek Krzyżacki. © daroexp

09-02-2013. Ciekawe kształty lodu na rzece Nogat. © daroexp

09-02-2013. Przy Zamku w Malborku, Artur na rowerze. © daroexp

09-02-2013. Popołudniowa przerwa na kawkę w Mc'Donaldzie w Malborku. © daroexp

09-02-2013.Model miniatury Zamku Krzyżackiego w Malborku, inne ujęcie. © daroexp

09-02-2013.Zdjęcie modelu miniatury Zamku Krzyżackiego w Malborku, z widokiem na oryginalny Zamek. © daroexp

09-02-2013.Herb Orła Polskiego z Koroną na głazie w Malborku. © daroexp

09-02-2013. Dwa cienie rowerzystów odbijające się na nawierzchni drogi. © daroexp

Stogi-Wspólne zwiedzanie Cmentarza Mennonitów-Holenderskich Osadników mieszkających kiedyś na Żuławach Wiślanych w Polsce.

09-02-2013. Tablica informacyjna-Cmentarz Mennonitów w Stogach. © daroexp

09-02-2013. Na Cmentarzu Mennonitów w Stogach pod Malborkiem. © daroexp

09-02-2013. Jeden z pomników na Cmentarzu Mennonickim w Stogach pod Malborkiem. © daroexp

Wspólny pobyt z Arturem i Jarkiem w Nowym Stawie.

09-02-2012.Artur przed wejściem do Cukierni "Jędruś" w Nowym Stawie. © daroexp

09-02-2013.Darek przed wejście do Cukierni "Jędruś" w Nowym Stawie. © daroexp

09-02-2013.Artur, Darek i Jarek na kawce w Cukierni "Jędruś" w Nowym Stawie. © daroexp

09-02-2013.Artur i Jarek przed Cukiernią "Jędruś" w Nowym Stawie. © daroexp

Wspólna fotka z Jarkiem, przy Moście Knybawskim nad rz.Wisłą.

09-02-2013.Wspólna fotka z Jarkiem na Moście Knybawskim. © daroexp

daro
| 07:07 poniedziałek, 11 lutego 2013 | linkuj @Darecki, kręcenie na rowerkach było planowane z Arturem parę dni przed, zakładaliśmy że w duecie, ale spokojnie, będzie jeszcze okazja do wspólnego kręcenia w większej grupie. PozdRower :) Daro
Darecki
| 19:51 niedziela, 10 lutego 2013 | linkuj Ja dowiaduję się oczywiście po wszystkim :-(
daro
| 20:30 sobota, 9 lutego 2013 | linkuj @rafi1368- Dzięki, z rana pięknie się do Ebowa kręciło, aż do Jazowej żywej duszy na drodze.
Też piękny dystans dzisiaj wykręciliście -:)
Pozdrower :)
rafi1368
| 20:14 sobota, 9 lutego 2013 | linkuj daro ty się wybrałeś do nas a my dzisiaj przejeżdżaliśmy przez Tczew,ładny dystans :)
daro
| 19:57 sobota, 9 lutego 2013 | linkuj arturbike-Dzięki za wspólne kręcenie, fajnie było, z Jarkiem zrobiłem jeszcze kółeczko przez Starą Wisłę, Kończewice i Most Knybawski do Bulwaru nad Wisłą. Żona mówi że nie widać było po Mnie tyle km. Pozdrower :)
Mirekbiker-Dzięki, tak jakoś wyszło(czeski błąd), ale już poprawiłem. Pozdrower :)
Mirekbiker | 19:11 sobota, 9 lutego 2013 | linkuj Siema Daro,ładne kaemy,a gwoli ścisłości przez Elbląg płynie Elbląg:-)Pozdroyc
arturbike
| 19:11 sobota, 9 lutego 2013 | linkuj Daro, gratuluję dystansu i dzięki bardzo za wspólny wypad i realizację planu wyjazdu w dniu dzisiejszym.
Mam już pomysł na następny wspólny wypad, mam nadzieję, że ekipa Tczew ruszy się trochę z domu ;)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ajest