Tczew-Mikoszewo-Stegna-Kąty Rybackie-Lichnowy-Tczew

Sobota, 18 sierpnia 2012 · dodano: 18.08.2012 | Komentarze 4

Dziś mała rundka nad morze do Kątów Rybackich.

Start: Tczew.ul.Wojska Polskiego godz. 10:00,
Po drodze miałem wiele okazji na robienie zdjęć, przykłady poniżej.

Przed gminą Mikoszewo spotkałem liczną ekipę rowerową z Grupy Rowerowej Trójmiasto - szczerze, naprawdę ostrzy zawodnicy, panie i panowie którzy średnią prędkość na rowerach mieli 22km/h do 24km/h.
Jak się później dowiedziałem od kierowników grupy, ekipa ta wystartowała z Gdańska przez Wyspę Sobieszewską dalej jechali na Mikoszewo i Stegnę, później Sztutowo i cel ich wycieczki rowerowej - Kąty Rybackie (tego dnia realizowali wycieczkę rowerową o dystansie dziennym 130-135km, godne podziwu).
Za namową jednego z uczestników rowerowych dołączyłem do tej licznej grupy w ilości 15 uczestników w gminie Mikoszewo i dalej udaliśmy się wspólnie w kierunku Jantaru i Stegny.
Miło było się wykąpać w morzu wraz z uczestnikami z Grupy Rowerowej Trójmiasto.

Po kąpieli i godzinnym odpoczynku grupa ta opuściła plażę i udała się dalej w drogę powrotną do gminy Stegna na obiad.
Ja na plaży jeszcze pozostałem ale nie na długo, bo po 30 min. też wyjechałem przez las do głównej drogi w Kątach Rybackich.

Nasze drogi z Grupą Rowerową Trójmiasto skrzyżowały się jeszcze raz w centrum gminy Stegna, tam też na obiedzie dowiedziałem się o przygodach po drodze tejże ekipy rowerowej, tzn. jedna z rowerzystek złapała "gumę", a inny uczestnik miał bliski kontakt z krawężnikiem ronda ulicy(tutaj apteczka się im przydała).

Pyszny jabłecznik i duże Capucino w pobliskiej ciastkarni poprawiło mi poziom cukru we krwi.

Następnie po obiedzie i krótkim odpoczynku, wszyscy razem udaliśmy się lasami do gminy Mikoszewo, tam też pożegnałem się z bardzo fajną grupą rowerową.
Dalej sam pojechałem w kierunku gminy Żuławki, szybko pokonałem Nową Kościelnicę, Gniazdowo i Nową Cerkiew, z gminy Lichnowy ku Dąbrowie, szybkim przeskokiem przez Lisewo Malborskie i most Lisewski, aby zakończyć wycieczkę rowerową przed domem, jest godz. 20:35.
Koniec relacji.

Moja trasa wycieczki:
[url=][/url]

Pogoda dopisywała, nie za gorąco nie za zimno, po prostu w sam raz na taką wycieczkę. Składanka zdjęć mijanych gmin po drodze.

Rowerówka z Tczewa do Kąt Rybackich-Foto składanka gmin. © daroexp

Gmina Palczewo - krótki postój na fotkę
Rowerówka Tczew- Kąty Rybackie - Gmina Palczewo. © daroexp

Zdjęcie przedstawia wóz strażacki, dość ładnie odmalowany, z dbałością do szczegółów, wąż strażacki zwijany na bębnie po prawej stronie zdjęcia. Obok zaraz znajdują się garaże O.S.P w Ostaszewie. Godne uwagi, polecam.
Rowerówka z Tczewa do Kąt Rybackich. Zabytkowy wóz strażacki w Ostaszewie. © daroexp

Pomnik w Ostaszewie. Treść na tablicy brzmi: MIEJSCE POŚWIĘCONE WSZYSTKIM, KTÓRZY NA TEJ NASZEJ ZIEMI OJCZYSTEJ ŻYLI, PRACOWALI, CIERPIELI. OSTASZEWO - 2005
Rowerówka z Tczewa do Kątów Rybackich. Pomnik w Ostarzewie. © daroexp

Na plaży w Kątach Rybackich niewiele osób kąpiących się w morzu, może dlatego że i woda była nie najcieplejsza, słoneczko za chmurami, samych plażowiczów nie dużo. Ja mimo to postanowiłem się wykąpać i troszkę popływać w morskiej wodzie. Powiada się że działa to odprężająco i relaksująco, mam już przejechane 64km. Godzinny odpoczynek na ręczniku dobrze też mi zrobił. Przyszedł czas pożegnania się z plażą i jazda w dalszą drogę powrotną.
Rowerówka z Tczewa do Kąt Rybackich. Pożegnanie z plażą. © daroexp

Inne ujęcie na plażę i plażowiczów.
Rowerówka z Tczewa do Kątów Rybackich. Ujęcie plaży w Kątach Rybackich. © daroexp

Zdjęcie przedstawia moją osobę w drodze powrotnej z plaży w Kątach Rybackich. Wbrew pozorom to nie takie łatwe jest zjeżdżanie z górki leśnej na rowerze o wąskich oponach, na "góralu" o szerokich "kapciach" lepiej by poszło.
Rowerówka z Tczewa do Kąt Rybackich. Na ścieżce leśnej w Kątach Rybackich. © daroexp

W drodze powrotnej z Kątów Rybackich do Sztutowa, postanowiłem sfotografować piękny krajobraz Mierzei Wiślanej. Warto tam pojechać, polecam.
Rowerówka z Tczewa do Kątów Rybackich. Krajobraz Mierzei Wiślanej © daroexp

Gdybyśmy się dobrze przyjrzeli na stoku obserwuje mnie mały lisek "chytrusek", na początku były dwa liski, drugi się sprytnie ukrył w chaszczach.
Rowerówka z Kątów Rybackich do Tczewa. Zdjęcie małego liska "chytruska" © daroexp

W drodze powrotnej z Kątów Rybackich do Tczewa sfotografowałem bardzo ładny domek, na bocznych ścianach domu, zauważyłem rzeźbione drewniane elementy poddasza, pomalowane farbami w ciekawych kolorach.