13-10-2013. Na rowerkach z Markiem do Mikoszewa nad morze.

Niedziela, 13 października 2013 · dodano: 14.10.2013 | Komentarze 4

Było tak, telefonicznie się zgadaliśmy z Markiem iż pojedziemy w Niedzielę z rana nad morze do Mikoszewa i tak się stało. Wyruszyliśmy z Suchostrzyg parę minut po godzinie 10-tej. Szybko pokonujemy odcinek trasy Tczew-Steblewo, mijając po drodze Czatkowy i Koźliny. Tutaj fotki:
Wspólna fotka przy drodze:

13-10-2013. Niedzielna rowerówka z Markiem do Mikoszewa nad morze. Wspólne zdjęcie Ja z Markiem gdzieś na drodze © daroexp

Marek na trasie, gdzieś koło Steblewa:
13-10-2013. Niedzielna rowerówka. Marek na trasie, gdzieś koło Steblewa. Jesień na drzewach pięknie się prezentuje © daroexp

Piękno pory Jesiennej widoczne na drzewach przy drodze:

Trasa od Steblewa do Żuławek przebiegała przez Giemlice, Długie Pole, Leszkowy, przejechaliśmy szybko przez most drogowy krajowej 7-ki na rzece Wiśle w Kiezmarku, następnie Dworek, wjeżdżamy do powiatu Nowodworskiego i wspólna fotka na moście zwodzonym (kiedyś był to most pontonowy) na rzece Szkarpawa, łączący Drewnicę z Żuławkami.
13-10-2013. Niedzielna rowerówka. Wspólne zdjęcie z Markiem (po lewej) na moście zwodzonym na rzece Szkarpawa, łączącym Drewnicę z Żuławkami © daroexp

Przejeżdżamy dość szybko przez Przemysław i Mikoszewo, docierając do upragnionego celu, czyli plaża w Mikoszewie. Pogoda ładna, bezwietrznie, na plaży niewiele spacerujących. Kilka fotek z tego miejsca.
13-10-2013. Niedzielna rowerówka. Wspólne zdjęcie z Markiem, przed wejściem na plaże w Mikoszewie © daroexp

Tutaj już na samej plaży.
13-10-2013. Niedzielna rowerówka. Wspólne zdjęcie z Markiem na plaży w Mikoszewie © daroexp

13-10-2013. Cel naszej wycieczki osiągnięty, widok na plażę w Mikoszewie niedzielnym popołudniem, jak widać niewielu jest spacerująscych, pogoda bezwietrzna, choć z lekkim zachmurzeniem © daroexp

Po małym odpoczynku i posileniu się w pobliskim lesie udajemy się w drogę powrotną, decyzja jedziemy ku przeprawie promowej w Mikoszewie, na miejscu okazuje się, że za długo byśmy musieli czekać na prom, więc wracamy z powrotem na główną krzyżówkę drogową, po drodze ustalamy trasę powrotną, będzie ona przebiegać przez Ostaszewo, Nową Cerkiew i Lichnowy, a więc jedziemy.

W Nowej Kościelnicy robię zdjęcie rekonstruowanego Domu Podcieniowego z XVIII w. Od właścicielki posesji dowiedzieliśmy się, że konserwacja i dokończenie rekonstrukcji domu potrwa jeszcze kilka lat.

13-10-2013. Zdjęcie rekonstruowanego Domu Podcieniowego z XVIII w. Ujęcie ogólne z ulicy w Nowej Kościelnicy. Od właścicielki posesji dowiedzieliśmy się że konserwacja i dokończenie rekonstrukcji domu potrwa jeszcze kilka lat © daroexp

Tutaj zdjęcie tabliczki informacyjnej o zakresie wykonywanych prac konserwatorskich i czego one dotyczą (przepraszam za jakość, zdjęcie było robione od dołu).
13-10-2013. Dom Podcieniowy z XVIII w. w Nowej Kościelnicy. Tabliczka informacyjna o zakresie wykonywanych prac konserwatorskich i czego one dotyczą. © daroexp

Robię też zdjęcie bocznej ściany domu i konstrukcji belkowej zadaszenia Domu Podcieniowego z XVIII w. Dom jest rekonstruowany według oryginalnych starych planów budowy, belki zadaszenia są łączone na wpusty i zabezpieczane dębowymi kołkami. Belki główne tworzące ściany domu są połączone na "jaskółczy ogon". Dom można zobaczyć przy ulicy w Nowej Kościelnicy.
13-10-2013.Boczny rzut zdjęcia na konstrukcję belkową zadaszenia Domu Podcieniowego z XVIII w, dom jest rekonstruowany według oryginalnych starych planów budowy, belki dachu łączone są na wpusty i dębowe kołki. Zobacz w Nowej Kościelnicy. © daroexp

Opuszczając Nową Cerkiew zauważyłem przy płocie domostwa pięknie wykonane rękodzieła artystyczne, tzn. obraz Jana Pawła II, Wiatrak, Wóz chłopski, Konik, pod zadaszeniem na posesji u pana Sołtysa w Nowej Cerkwi, to wszystko można zobaczyć przy drodze.
13-10-2013. Pięknie wykonane rękodzieła artystyczne, tzn obraz Jana Pawła II, Wiatrak, Wóz chłopski, Konik, pod zadaszeniem na posesji u pana Sołtysa w Nowej Cerkwi, to wszystko można zobaczyć przy drodze © daroexp

Jedziemy dalej, mijamy Pordenowo krzyżówkę, wjeżdżamy do Lichnowy.
Szybko przejeżdżamy przez Dąbrowę i Lisewo Malborskie.

No i niedługo będziemy w swoich domach, tutaj ostatnia fotka wspólna z kolegą Markiem przed wjazdem na most drogowy w Lisewie Malborskim na rzece Wiśle w Tczewie.

13-10-2013. Powrót do domu z Mikoszewa do Tczewa. Ja z Markiem przed wjazdem na most Lisewski na Wiśle w Tczewie © daroexp

Szybko dojeżdżamy do placu dworcowego przy Galerii Kociewskiej i następnie udajemy się w kierunku ulicy Gdańskiej, aby przy Netto się pożegnać, rozjeżdżamy się i każdy jedzie w swoją stronę ku domom.

Dziękuję Marku za mile spędzony czas i wspólne zwiedzanie Żuław o tej porze roku :))