Szlakiem gotyckich zamków - Tczew-Malbork-Sztum-Kwidzyn-Gniew-Tczew

Poniedziałek, 23 lipca 2012 · dodano: 23.07.2012 | Komentarze 2

Witam,
Dziś trasa rowerowa szlakiem zamków gotyckich, tak za jednym zamachem Malbork, Kwidzyn i Gniew. Nie ukrywam że trasa dość wymagająca kondycyjnie(dałem radę).
Do Malborka i dalej do Sztumu to poszło dobrze, do Kwidzyna też, w dalszej części przeprawa promowa przez Wisłę w Korzeniewie (w ostatniej chwili: 19:25, już odpływali, na szczęście ten metr od brzegu cofnięto prom), byłem szczęśliwy że znalazłem się po drugiej stronie Wisły. W Opaleniu skręciłem w prawo koło kościółka w kierunku wsi Nicponia i dalej na Gniew.
Z Gniewa przez Polskie Gronowo i Wielkie Walichnowy, jest już noc, "nocny świetlik" jak się patrzy, ze wsi Rybaki ku wsi Mała Słońca, zjazd z Gorzędzieja, musiałem uważać na dziury w ulicy. Bałdowo i szczęśliwie wjeżdżam na puste ulice
Tczewa. Jest godzina 22:40.

Zmęczony, ale szczęśliwy dotarłem do finiszu wycieczki rowerowej.

Start: 23.07.2012 Czas startu: 15:00,

Mapka trasy rowerowej.
[url][/url]

Pożegnanie z Malborkiem.
Foto składanka przedstawia moją osobę na tle drogi krajowej Malbork-Sztum. Drugie zdjęcie pokazuje tablicę informacyjną, że znajdujemy się na szlaku gotyckich zamków.

Szlakiem gotyckich zamków. Wyjazd z Malborka. © daroexp

W drodze do miasta Sztum i odpoczynek w jednym z przydrożnych parkingów leśnych.
Szlakiem gotyckich zamków. W drodze do Sztumu i odpoczynek. © daroexp

Przy fontannie w Sztumie.
Foto składanka przedstawia moją osobę przy fontannie w centrum Sztumu. Drugie zdjęcie przestawia odległości ze Sztumu do Kwidzyna. Następny etap na mojej 120km wycieczce rowerowej.

Szlakiem gotyckich zamków. Sztum-Centrum. Fontanna. © daroexp

Żegnam się z gminą Ryjewo, do Kwidzyna pozostało jeszcze kilkanaście kilometrów. Drugie zdjęcie przedstawia informację o lokalizacji cmentarza Mennonitów w Barcicach.
W drodze do miasta Kwidzyn. © daroexp

Gotycki kościół w Tychnowach z XIV w.
Kościół w Tychonowach z XIV w. W drodze do Kwidzyna. © daroexp

Zamek Katedralny w Kwidzynie. Foto składanka prezentuje zdjęcia z moją osobą na tle Zamku Katedralnego w Kwidzynie. Polecam zwiedzanie tego obiektu historycznego, jego podziemi, z dziedzińca przy zamkowego rozciąga się piękny widok na cały teren dookoła miasta.
Szlakiem gotyckich zamków - Zamek w Kwidzynie. © daroexp

Przez przeprawę promową w Korzeniewie. W ostatniej chwili, godz.19:25, prom przez Wisłę przygotowywał się już do odpłynięcia (zdjęcie zrobione po dopłynięciu na drugą stronę rzeki).
Szlakiem gotyckich zamków. Przeprawa promowa w Korzeniewie. © daroexp

Kapliczka św. Józefa w Opaleniu.
Kapliczka św. Józefa w Opaleniu. © daroexp

W drodze do Gniewa. Foto składanka przedstawia widok na Zamek i Katedrę w Gniewie.
Szlakiem gotyckich zamków. W drodze do Gniewa. © daroexp

W drodze powrotnej z Gniewa do Polskiego Gronowa - zdjęcie zachodu słońca.
Zachód słońca nad Gniewem. © daroexp

Ciekawostki przyrodnicze. Para bocianów na polowaniu, a jeże tak samo jak ja, były mocno zaskoczone naszym spotkaniem na drodze, spacerowały sobie w parach w poprzek ulicy, zdarzenie miało miejsce w gminie Mała Słońca, godz. 22:11. Strach pomyśleć co by było, gdybym najechał zwierzaki kołami roweru.
Bociany na łowach i wycieczki nocne jeży. © daroexp