Rowerówka - Tczew-Malbork-Sztum-Ryjewo-Biała Góra-Tczew

Środa, 18 lipca 2012 · dodano: 18.07.2012 | Komentarze 6

Witam,
Przyszedł czas na wycieczkę rowerową z Tczewa do Malborka, później do Sztumu, dalej przez Ryjewo.
Pierwotnie trasa miała przebiegać przez Janowo i Gniew - niestety nie zdążyłem
na prom w Janowie przez Wisłę do Gniewa, kursował tylko do 19:30.

Wiec został zrealizowany plan "B" (w przypadku nieczynnego promu na Wiśle).
Trasa powrotna wiodła przez Białą Górę i Piekło, dalej przez Mątowy Wielkie, Bystrze, Kończewice, Starą Wisłę i Lisewo Malborskie do Tczewa.

Tego dnia trasę wycieczki podzieliłem na 3 etapy:
Etap I - dotarcie z Tczewa do miasta Malbork,
Etap II - dotarcie z Malborka do Sztumu i Ryjewa,
Etap III - dotarcie do Tczewa ze Sztumskiej Wsi i Ryjewa, przez Białą Górę.

Dzień startu: 18.07.2012, czas startu: 16:20
Tutaj podam miasta i wsie oraz czas i km na poszczególnych punktach:
Tczew, ul.Wojska Polskiego: 16:20, 0,00km,
Bystrze: 21:19, 77,60km,
Lisewo Malborskie: 21:39, 84,50km,
Tczew-Przystań nad Wisłą: 21:51, 87,85km,
Tczew, ul.Wojska Polskiego: 21:56, 89,88km.
************************************************

Mapka wycieczki rowerowej:

Foto składanka: W drodze do miasta Malbork - po niem. Marienburg, na pierwszym zdjęciu widzimy tablicę informacyjną o Cmentarzu Mennonitów w gminie Stogi.

Rowerówka z Tczewa do Malborka. W drodze do Malborka. © daroexp
]W drodze do Malborka[/url]

Foto składanka: Most na Nogacie, widok na Zamek Krzyżacki i na brzeg Nogatu z napisem Malbork. Inne zdjęcie przedstawia Basztę przy krzyżówce ulic w centrum.
Rowerówka z Tczewa do Malborka. Widok z mostu na zamek krzyżacki i na brzeg rzeki Nogat. Baszta przy krzyżówce w centrum. © daroexp

Zdjęcie przedstawia moją osobę na tle tablicy informacyjnej Malborka. Zaczynał się mój II etap wycieczki 90 km, teraz kierunek miasto Sztum.
Rowerówka z Tczewa do Malborka. Pożegnanie z Malborkiem. © daroexp

Foto składanka prezentuje zdjęcia z trasy rowerowej z Malborka do Sztumu. Kontynuacja II etapu w 90 km trasie rowerowej w tym dniu.
Zdjęcia przedstawiają też farmy wiatrowe których jest coraz więcej na polach i łąkach.

Rowerówka - W drodze do Sztumu. © daroexp

Foto składanka przedstawia zdjęcia z mojego pobytu w mieście Sztum, zdjęcia przedstawiają między innymi Sztumskie Centrum Kultury i jego rzeźby z drewna na dziedzińcu tegoż centrum, przedstawiono też zdjęcia zabytkowego kościoła parafialnego p.w.Św.Anny, korzenie historyczne tego obiektu sakralnego sięgają aż XV wieku. Polecam zwiedzenie tego miasta położonego na południe poniżej Malborka.
Rowerówka z Malborka do Sztumu. Foto składanka z pobytu w mieście. © daroexp

Foto składanka przedstawia zdjęcia z trasy powrotnej ze Sztumu do wsi Ryjewo, dalej przez Gminę Biała Góra i Piekło do wsi Mątowy Wielkie, w ostateczności wycieczka skończyła się w Tczewie.
Był to III etap i ostatni w 90 km wycieczce rowerowej tego dnia.
Zmęczony, ale szczęśliwy wróciłem do domu.

Rowerówka ze Sztumu do Ryjewa, przez Białą Górę do Tczewa. Droga powrotna. © daroexp

misia3
| 06:37 poniedziałek, 23 lipca 2012 | linkuj ...no tak..czasami trzeba tez posiedzieć..nie tylko rowerować:)) a grill zawsze zachęcająco brzmi:) my wczoraj grilowalismy u brata:)) pozdrawiam:))
daro
| 21:16 czwartek, 19 lipca 2012 | linkuj Aha, Asia - nie przesadzaj (-:-), aż tak "niebezpiecznie" to nie było, fakt, trasa do Malborka jest bardzo ruchliwa, ale za to do Sztumu i dalej do Ryjewa to już już naprawdę spokojne drogi, nie wspomnę o Białej Górze i dalej wzdłuż wału przeciwpowodziowego do Mątowy Wielkie. Tam to już całkowite pustkowie. No przecież wiesz.
Pozdrawiam :)))
misia3
| 20:18 czwartek, 19 lipca 2012 | linkuj ....no i doczekałam się fotek:)) bardzo, bardzo ładne:)) a co do dystansu ..to rewelacja:)) pozdrowionka:))
daro
| 12:37 czwartek, 19 lipca 2012 | linkuj Asia i Bogusia Dziękuję za miłe komentarze.
Dodałem jeszcze składankę ze Sztumu i z trasy powrotnej przez Sztumską Wieś i Białą Górę.
Pozdrawiam :)))
Nefre
| 11:58 czwartek, 19 lipca 2012 | linkuj Fajna wycieczka super dystans- tylko ta główna trasa.... niebezpiecznie
misia3
| 20:40 środa, 18 lipca 2012 | linkuj trasa bardzo ciekawa:) czekam na fotorelację:))

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa zonen